Home » Hvordan vi tester

Hvordan vi tester

Som en del av selskapets verdier foreslår vi kun produkter eller tjenester vi har brukt selv. I tillegg har vi satt visse parametere som tilbudene testes på før vi legger ut innhold om dem på nettstedet vårt. Alle disse er testet av redaktøren som skriver anmeldelsen på tjenesten.

Vitale testparametere

Registreringsprosess

For å begynne å dra nytte av et produkt eller en tjeneste, er det første trinnet alltid å registrere deg. Dette trinnet kan innebære mange smertepunkter i form av dokumentinnleveringer, KYC, verifisering osv.

Legg til penger

For å starte handel og starte transaksjoner må du legge til midler fra bankkontoen din til den nye kontoen du har opprettet på en bestemt handelsplattform. Vi vil spesielt prøve å finne ut alle tilgjengelige alternativer for å legge til midler og fondsforvaltningsfunksjonene som er tilgjengelige i applikasjonen, sammen med valutaene den godtar.

Handelsopsjoner

Det er ulike måter å investere og handle på et aksjemarked. Målet vårt er å kjenne alle handelsalternativene plattformen har å tilby. Vi tar også sikte på å fjerne enhver forvirring angående disse alternativene. Her er noen populære handelsalternativer vi ser etter:

  • Spothandel
  • Marginhandel
  • Leveraged trading
  • Futures
  • Alternativer
  • CFD-er
  • Spredningsbetting
  • evigvarende
  • ETFer
  • Indekser

Gebyrer

Gebyrene er den primære differensierende faktoren blant plattformene, så vårt mål her er å forstå i detalj deres gebyrstruktur, fradrag, bøter og andre skjulte gebyrer som uventet kan påvirke en brukers lomme.

Vanligvis har alle plattformer eller leverandører følgende typer avgifter i en eller annen form:

  • Innskuddsgebyrer: Selv om svært få tilbydere trekker gebyrer på innskudd, basert på transaksjonsmåten, kan en viss prosentandel av beløpet belastes kortet ditt. Under testingen prøver vi å samle så mye informasjon om innskudd på ulike betalingsmåter.
  • Handelsgebyrer: Dette er den uunngåelige avgiften som nesten hver plattform eller leverandør belaster deg, det kan være en fast rate på hver transaksjon, eller en prosentandel av transaksjonsverdien, pluss skatter. Vårt mål er å informere leserne våre og gi dem en god idé om hvor mye de kommer til å bli belastet for handelstransaksjonene. Noen tilbydere tar ikke gebyr på kjøp, mens andre tar på salg så vel som kjøp.
  • Uttaksgebyrer: Uttaksgebyret belastes av hver tjenesteleverandør eller handelsplattform. Den nøyaktige kostnaden avhenger av uttaksmetoden. Mens vi tester prøver vi også å finne ut den beste uttaksmodusen, ikke bare når det gjelder gebyrer som skal belastes, men også hvor raskt du vil kunne motta pengene på bankkontoen din.

Brukererfaring

Den generelle brukeropplevelsen er en kombinasjon av ulike faktorer som applikasjonens hastighet, brukervennlighet og navigering gjennom ulike alternativer og tilgjengelighet til funksjoner.

Brukere skal enkelt og bekvemt kunne bla gjennom aksjer og legge inn bestillinger, og kunne bruke forskjellige andre funksjoner i applikasjonen. Vi ser spesielt på enhver applikasjon fra et nybegynnersynspunkt.

Applikasjonsversjoner

Det kan være ulike versjoner av applikasjonen som mobilversjoner, nettbaserte applikasjoner og nedlastbar programvare for datamaskiner. Basert på individuelle preferanser kan brukere velge å bruke en, men vår bekymring under testing er at alle gir et lignende miljø, og er svært responsive, raske og sikre. Vi foreslår også våre lesere hvilken versjon som er best for handelsformål.

Sikkerhet

Dette er en stor bekymring for alle, spesielt når penger og finansielle transaksjoner er involvert. Vi leser gjennom all sikkerhet, sikkerhet og personvernrelatert informasjon gitt av tjenesteleverandøren og prøver å bekrefte og krysssjekke så mye som mulig.

Vi ser også etter grunnleggende sikkerhetskontroller som bruk av svake passord, tilstedeværelse av 2-faktor autentisering (i form av OTP eller annet), anti-phishing-sjekkpunkter, bruk av biometriske passord osv. Vi går grundig gjennom databeskyttelsestiltakene som er tatt. av tjenesteleverandøren, og hvordan brukerdataene brukes.

Vi anstrenger oss ekstra for å lese gjennom anmeldelsene og brukeropplevelsene med hensyn til sikkerheten til en bestemt plattform.

Overholdelse av regelverk

En av måtene å finne ut påliteligheten til en tjenesteleverandør er basert på regelverket som den overholder. I noen land er regulatoriske retningslinjer svært strenge for å beskytte brukerne, mens de i noen land er milde, noe som gjør at selskaper noen ganger kan dra nytte av disse til sin egen fordel.

Vi gir et klarere bilde av regulatoriske retningslinjer som tjenesteleverandøren følger, slik at brukeren før investering kjenner selskapet og dets retningslinjer veldig godt.

Medfølgende funksjoner

For brukerens bekvemmelighet er applikasjonene lastet med mange funksjoner, noen av dem er svært nyttige, mens andre kanskje ikke er så viktige. Våre bidragsytere bruker en god del tid på å bruke disse applikasjonene for å identifisere disse funksjonene og presentere for leserne våre hvor gode og nyttige hver enkelt av dem er.

Veiledninger og veiledninger

Hver applikasjon kommer med en selvhjelpsguide eller veiledning som hjelper brukere å navigere gjennom applikasjonen enkelt. I tillegg til disse veiledningene, kan det være mye innhold å lære om investering og annen relatert informasjon for brukerne, i form av blogger og artikler.

Noen av leverandørene har også diskusjoner med bransjeaktører og ulike markedsanalyserapporter for deres registrerte brukere. Vi identifiserer hvor nyttige og enkle å forstå disse veiledningene, veiledningene og artiklene er.

Kundeservice

Dette er et viktig element for enhver tjenesteleverandør, og en av avtalebryterne. Hver bruker trenger ettersalgsstøtte på et tidspunkt, spesielt investorer på nybegynnernivå. Vi identifiserer kommunikasjonsmåtene for kundestøtte og forstår hvilken som fungerer bedre enn de andre.