Er Amazon-aksjen et kjøp etter Peloton-partnerskapet?
Det er i ferd med å bli enklere å kjøpe en Peloton, og det er gode nyheter for Amazon.
Amazon.com, Inc. (NASDAQ: AMZN 0.14%) er det største e-handelsselskapet i verden med en markedsverdi på over 1,3 billioner dollar. Nettstedet genererte 2,7 milliarder treff forrige måned, noe som gjør det til en enkel plattform for merkevarer som ønsker å heve sin online tilstedeværelse.
Peloton Interactive Inc (NASDAQ: PTON 20.36%) er satt til å slutte seg til den klubben, og kunngjorde i formiddag at en rekke av produktene og vareartikler nå er tilgjengelig på Amazons amerikanske nettside. Det er det siste i en rekke drastiske grep fra produsenten av hjemmetreningsutstyr for å stoppe raskt bremsende salg og økende økonomiske tap.
Partnerskapet er en seier for Peloton, men det er sannsynligvis en større gevinst for Amazon. Her er hvorfor.
Peloton gjør om for en verden utenfor pandemiske restriksjoner
Peloton var et av de best presterende selskapene under den verste pandemien. Treningssentre ble stengt, arbeidere gikk på jobben eksternt, og samfunnet tålte varierende grad av sperringer. Det ga få muligheter for folk til å fikse treningen sin, så en rekke interaktive hjemmeutstyr som brakte treningen – og timene – inn i hjemmet var et velkjent hjemløp.
Men etter hvert som pandemiske restriksjoner ble lettet takket være utbredte vaksinasjoner, ble Pelotons virksomhet raskt forverret. Selskapet vil rapportere sine økonomiske resultater for hele regnskapsåret 2022 denne uken, og det forventer at inntektene vil komme inn på rundt 3,5 milliarder dollar, noe som vil være et betydelig fall fra de 4 milliarder dollar det genererte i regnskapsåret 2021.
Nedgangen i salget understrekes av et bratt fall i engasjementet, målt ved gjennomsnittlig antall månedlige treningsøkter i det siste regnskapsmessige tredje kvartalet, som falt 28 % år over år. Enkelt sagt, treningssentre er åpne, folk er gratis, og de bruker Pelotons langt sjeldnere.
Selskapet installerte en ny administrerende direktør i begynnelsen av 2022 og ga ham i oppgave å rette opp skipet. Så langt har det blitt gjort omfattende endringer som inkluderer permitteringer og omfattende kostnadskutt, en utprøving av en ny abonnementsbasert salgsmodell for utstyret, og flytting av produksjon til eksterne produsenter.
Nå, for første gang i historien, vil Peloton avvike fra sin direkte-til-forbruker-salgsmodell og tilby Peloton-sykkelen, Peloton-guiden, tilbehør og klær utenfor utstillingslokalene og nettstedet, på Amazon.com.
Hvorfor dette partnerskapet er en stor seier for Amazon
Tidligere i år var Wall Street full av nyhetene om at Amazon var interessert i å kjøpe Peloton. Flyttingen ville ha vært godt innenfor Amazons styrehus fordi det ikke er fremmed for oppkjøp – og Peloton ville ha vært en relativt liten en gitt at selskapet er verdt bare 4 milliarder dollar når dette skrives, takket være et fall på 92 % i aksjekursen fra sin all-time high.
Det skjedde til slutt aldri, men med dette nye partnerskapet på plass, får Amazon fordelen av å selge Pelotons produkter på nettsiden sin og tjene inntekter uten bagasjen til å absorbere en virksomhet som har tapt hele 1,8 milliarder dollar i løpet av de siste fire kvartalene. I tillegg er Pelotons økonomiske situasjon ganske dyster med bare 879 millioner dollar i kontanter på hånden, som hovedsakelig er et resultat av å ta på seg 750 millioner dollar i gjeld i mai.
Pelotons finansdirektør har kommentert at kunder starter 500 000 Peloton-produktsøk hver måned på Amazon.com, noe som forsterker den positive effekten denne avtalen kan ha for selskapet hans. Men det kan være like gunstig for Amazon, for hver gang en kunde ikke finner det de leter etter på Amazon.com, øker det sannsynligheten for at de vil navigere til et annet nettsted som koster selskapet mer enn bare det. potensielt salg.
Når en kunde kan finne det de leter etter, vinner Amazon ikke bare salget, men algoritmene for kunstig intelligens får en mulighet til å presse andre produkter inn i deres syn og potensielt generere ytterligere inntekter. Det er anslått at disse anbefalingsmotorene er ansvarlige for 35 % av Amazons nettsalg, så å kunne tilfredsstille det månedlige søkevolumet for Peloton-produkter vil være en gevinst for Amazon totalt sett.
Amazon-aksjen er et kjøp nå
Amazon er frisk på et sterkt, men blandet, andre kvartal 2022. Det led et nettotap hovedsakelig som følge av sin eierandel i elbilprodusenten Rivian Automotive Inc (NASDAQ: RIVN 1.09%), fordi aksjene i det selskapet har falt kraftig. nylig.
Men det taler til Amazons operasjonelle mangfold. Det tilbyr investorer et tverrsnitt av den digitale økonomien, og det fortsetter å drive innovasjon. Å ha flere inntektsstrømmer isolerer selskapet fra eksterne sjokk som høy inflasjon, som for tiden legger press på forbrukerne og dermed Amazons e-handelssegment. Men skysegmentet, drevet av Amazon Web Services, klarte fortsatt å vokse med 33 % år over år i løpet av kvartalet.
I tillegg har det relativt nye annonsesegmentet levert 33,9 milliarder dollar i inntekter de siste fire kvartalene og er fortsatt en spennende mulighet fremover takket være selskapets verdifulle medieressurser, som rettighetene til NFLs Thursday Night Football.
Mens Peloton-avtalen er spennende, er Amazon mer enn bare et e-handelsselskap nå, og det er ingen mangel på grunner til å eie aksjen.