HomeNewsBed Bath & Beyond stenger nesten 40 % høyere, AMC øker etter hvert som meme-skravling på oppslagstavler øker

Bed Bath & Beyond stenger nesten 40 % høyere, AMC øker etter hvert som meme-skravling på oppslagstavler øker

News Team

Bed Bath & Beyond Inc (NASDAQ: BBBY) og AMC Entertainment Holdings Inc (NYSE: AMC) steg mandag da meme-handlere så ut til å satse på aksjen til tross for mangelen på noen åpenbar katalysator for flyttingen.

Aksjer i begge sterkt shortede aksjer lukket opp henholdsvis nesten 40 % og 8 %. GameStop Corp. (NYSE: GME) klatret også 8,6 %. På et tidspunkt i økten steg Bed Bath & Beyond-aksjene så mye som 63 %. Bed Bath & Beyond-aksjene postet sin største endagsgevinst på mer enn ett år.

Fra mandag middag var Bed Bath & Beyond det mest søkte navnet på Reddits WallStreetBets diskusjonsforum, ifølge Quiver Quantitative. Brukere under en festet tråd med tittelen «GME, BBBY og AMC Memestock Megathread for mandag 8. august 2022» så ut til å kjøpe opp aksjer i detaljhandelen.

En bruker sa at de «tok et lån på 27 000, gikk all in på BBY», noe en gruppemoderator så ut til å bekrefte. En annen bruker (TheDude0007) påsto å ha utnyttet BBBY-toppen, og snudde $45 000 til nesten $450 000 ved bruk av vanlige aksjer og kjøpsopsjoner.

Alle tre aksjene har vært en del av meme-aksjemani som har rammet Wall Street de siste årene og drevet disse navnene høyere ettersom investorer kjøpte opp aksjer og tvang shortselgere til å forsøke å dekke tapene sine, og skaper det som er kjent som en «short squeeze». I følge data fra FactSet selges hele 46 % av aksjens flytekort.

Ettersom mange forhandlere takler inflasjonsforsiktige forbrukere og overflødig varelager, har Bed Bath & Beyond slitt med å reversere fallende salg, fikse varehandelsstrategien og få tilbake kunder som har flyktet til konkurrentene. Det har også vært på jakt etter en ny leder etter at styret i slutten av juni kunngjorde at administrerende direktør Mark Tritton hadde forlatt selskapet.

Samtidig har den Union, New Jersey-baserte hjemmevareforhandleren også brent kontanter etter hvert som nettotapene vokser. Selv om selskapet ikke har gitt noen prognose, sa det at det forventer at salgstrender i samme butikk vil forbedre seg etter å ha stupt 24 % år over år i kvartalet som ble avsluttet 28. mai.